Smocza Era

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

FABUŁA
Świat i Fabuła - Opis znajdziesz również w Przewodniku!
Forum Smocza Era swoją rozgrywkę prowadzi na ogromnym kontynencie o nazwie Fablehaven. Jest to niezwykle młody świat, bez skomplikowanych nazw rodów, przodków i tym podobnych. Wszystko, tylko po to, aby to gracz w pełni mógł kształtować przyszłość tego uniwersum. Wcześniejsze wydarzenia można znaleźć w Przewodniku w temacie "Świat i fabuła", poniżej przedstawiamy ostatni zapis.
Rok 280 Po wielu kolejnych latach, tworzą się pierwsze klany, Elfów, którzy dbając bardziej o swój dobrobyt decyduje się bronić swoich ścieżek i granic, Ludzi, którzy decydują się wziąć pod opiekę Szlaki handlowe i którzy mają od dawno swoją Gildie Jeźdźców, która cały czas jest doglądana i skupia teraz Jeźdźców również innych ras, Krasnoludów, którzy tworzą Klan w głównej mierze po to, aby dalej pogłębiać swój majątek i żeby stworzyć coś na wzór Rady, która będzie zarządzała całą rasą krasnoludzką. Tworzy się również klan Orków, którzy szykując się do wojny, mają za zadanie poszerzyć swoje terytorium. Orkowie zaczynają pomału najeżdżać najbliższe wioski ich terytorium. Ludzie mając duże doświadczenie w oswajaniu dzikich stworzeń, decydują się stworzyć Zakon Gryfa, który będzie miał za zadanie tłamsić wszelkie ataki Orków, pilnować granic i patrolować Fablehaven. Dzięki swoim działaniom zyskują coraz większe uznanie w świecie, chociaż przekonani o swojej wyższości i szlacheckości krwi, Elfy nadal skupiają się najbardziej na samych sobie.
AKTUALNOŚCI
Head Admin:

Mistrzowie Gry:

Trwa nabór na Mistrza Gry! Szczegóły na Discordzie u Administracji!

!KLIK! Nagrody za pojedynczą misję poprowadzoną przez gracza !KLIK!

#1 2019-10-10 15:40:28

Twórca
p61qPeF.png
Dołączył: 2019-09-29
Liczba postów: 517
Reputacja (-10 - 10): 1000
WindowsFirefox 69.0

Ekwipunek, waga

Aby jak najlepiej zachować realia (jeżeli można o nich pisać, w świecie fantasy), forum ogranicza ilość ekwipunku, jaki jedna osoba może mieć ze sobą. Zazwyczaj jest tak, że gracze przechowują swoje skarby przy sobie, grają rok, dwa... Ich bogactwo się powiększa, ilość przedmiotów rośnie, a Oni nadal mają wszystko ze sobą. Ciężko to sobie wyobrazić, jak wielki plecak musieliby nieść na swych barkach? A jakże silne barki musiały by to być? Większość rzeczy ma swoją określoną wagę i nie zawsze chodzi o ilość miejsca, jaką posiadamy.


Jeżeli chodzi o ciężar, jaki nasza postać jest w stanie udźwignąć, wszystko sprowadza się do ilości siły w statystyce:

Ukryta wiadomość

1 punkt siły oznacza ciężar 4 kg jaki postać może udźwignąć.


Siła 1
*4 kg


Siła 5
*20 kg


Siła 10
*40 kg


Siła 20
*80 kg


Siła 30
*120 kg


Siła 40
*160 kg


Siła 50
*200 kg


Siła 60
*240 kg


Siła 70
*280 kg


Siła 80
*320 kg


Oprócz tych zależności, istnieją również zależności miejsca. Jednakże tutaj bywa różnie. Przykładowo, posiadając magię, jesteśmy w stanie zmniejszać i zwiększać dane przedmioty, przez co zmieści się ich więcej niż normalnie. Istnieją także różnego rodzaju ulepszenia ubrań, dających możliwość skrytek, czy miejsc na broń, także specjalne pasy na których możemy zawieszać naszą broń, a także pochwy na łuk, miecz i innego tego typu. A więc, przy określaniu granic możliwości ekwipunku, bierzemy pod uwagę po prostu opis danego ekwipunku, np. jeżeli gracz ma tylko i wyłącznie pochwę na miecz, będzie mógł mieć przy sobie tylko jeden miecz, chyba, że zaznaczy, że drugi ciągle dzierży w dłoni.


Każdy gracz, na start gry, posiada sakwę mieszczącą 100 monet srebrnych lub ok. 35 monet złotych, pochwę na miecz lub kołczan i pochwę na łuk na plecy (w zależności jaką bronią startową chce zagrać najpierw).
___________________________________________

Poziom ekwipunku:


Ukryta wiadomość

Poziom I - Zwykłe
Wyposażenie zwykłe, to standardowe wyposażenie, które występuje najczęściej. Są to hełmy, bronie, zbroje, tarcze, produkowane najłatwiej, najszybciej i bez dodatkowego wkładu umiejętności, czasu a także metalu. Ponieważ wyrobienie tego rodzaju wyposażenia są najtańsze dla kowala i dla gracza, większość kowalów tworzy właśnie takie przedmioty.


Poziom II - Wzmocnione
Jest to wyposażenie, przy których kowal spędził nieco więcej czasu, posiadający większe zdolności potrafi wykonać ładniejsze wyposażenie i staranniej wykute. Oczywiście są to przedmioty z większą zawartością metalu, więc dlatego są wytrzymalsze.


Poziom III - Rzadkie
Rzadkie przedmioty to takie, które często posiadają jakieś właściwości. Ich wytrzymałość jest taka sama jak Wzmocnionych, jednak można liczyć na niewielkie zdolności dodatkowe.


Poziom IV - Unikatowe
Każde wyposażenie, zbroje, tarcze, miecze, hełmy czy inne, są z dodatkowymi właściwościami specjalnymi. Są one nieco wytrzymalsze od Wzmocnionych i Rzadkich a dodatkowo posiadają, można powiedzieć, magiczne właściwości.


Poziom V - Legendarne
Nie wiadomo skąd wzięły się tego rodzaju przedmioty, stworzone są z różnego stopu bogatych metali czy kamieni, przez co zyskują nie tylko na ogromnej wytrzymałości i wyglądzie, ale posiadają ciekawe właściwości.


Ekwipunek może zostać wyposażony w specjalne, zaklęte kamienie. To one tworzą z ekwipunku ciekawe wyposażenie, będące w posiadaniu specjalnych i ciekawych właściwości. Kamienie leżą rozrzucone na kontynencie i nie są efektem magii. Z tego względu są wykorzystywane bardzo chętnie przez wojowników. Wystarczy dobry kowal, który ów kamień wpasuje w nasze eq. Magowie nie mogą korzystać z kamieni!
___________________________________________

Waga ekwipunku (dostosowana do realiów forum):


Ukryta wiadomość

Maczugi - 2 kg
Młoty bojowe - 8 kg
Buzdygany - 3 kg
Topory jednoręczne - 3 kg
Topory dwuręczne - 5 kg
Czekany - 3 kg
Berdysze - 5 kg
Siekiery bojowe - 3 kg
Nadziaki - 3 kg
Wekiera - 5 kg
Morgensztern - 3 kg
Miecze jednoręczne - 3 kg
Miecze dwuręczne - 5 kg
Szable - 2 kg
Włócznie - 2 kg
Szpady - 2 kg
Sztylety - 0,5 kg
Noże - 0,5 kg
Halabardy - 5 kg
Noże bojowe - 1 kg
Szaszki - 2 kg
Gizarmy - 4 kg
Łuki - 2 kg
Kusze - 3 kg
Lekkie pancerze - 3 kg
Średnie pancerze - 6 kg
Ciężkie pancerze - 10 kg
Lekkie nogawice - 3 kg
Średnie nogawice - 6 kg
Ciężkie nogawice - 10 kg
Lekkie hełmy - 2 kg
Średnie hełmy - 5 kg
Ciężkie hełmy - 8 kg
Lekkie tarcze - 3 kg
Średnie tarcze - 6 kg
Ciężkie tarcze - 10 kg
Kolczuga - 10 kg
Rękawice skórzane - 0,5 kg
Rękawice płytowe - 2 kg
Rękawice płytowe długie - 3 kg


Podana waga może się nieznacznie różnić przy różnym stopniu jakości broni, lub indywidualnym zamówieniu gracza.

___________________________________________


Każdy gracz jest w stanie tworzyć swój własny ekwipunek. Więcej o tej opcji w linku poniżej:
http://www.smoczaera.oxn.pl/viewtopic.php?id=445


Mowa NPC - #ff0000 | Mowa NPC2 - #990033 | Mowa NPC3 - #6633cc | Mowa NPC4 - #cc6600 | Mowa NPC5 - #ccff33

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot
Legenda
Head Admin | Mistrz Gry
Człowiek | Ork | Elf | Krasnolud | Malauk | Reptilianin | Goblin | Fae | Teriantrop | Nihilian | Nitj'sefn | Khajiit | Rodentia | Ushrolrag

Stopka

Forum oparte na FluxBB