Smocza Era

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

FABUŁA
Forum Smocza Era swoją rozgrywkę prowadzi na ogromnym kontynencie o nazwie Fablehaven. Jest to niezwykle młody świat, bez skomplikowanych nazw rodów, przodków i tym podobnych. Wszystko, tylko po to, aby to gracz w pełni mógł kształtować przyszłość tego uniwersum. Wcześniejsze wydarzenia można znaleźć w Przewodniku w temacie "Świat i fabuła", poniżej przedstawiamy ostatni zapis.
Rok 280 Po wielu kolejnych latach, tworzą się pierwsze klany, Elfów, którzy dbając bardziej o swój dobrobyt decyduje się bronić swoich ścieżek i granic, Ludzi, którzy decydują się wziąć pod opiekę Szlaki handlowe i którzy mają od dawno swoją Gildie Jeźdźców, która cały czas jest doglądana i skupia teraz Jeźdźców również innych ras, Krasnoludów, którzy tworzą Klan w głównej mierze po to, aby dalej pogłębiać swój majątek i żeby stworzyć coś na wzór Rady, która będzie zarządzała całą rasą krasnoludzką. Tworzy się również klan Orków, którzy szykując się do wojny, mają za zadanie poszerzyć swoje terytorium. Orkowie zaczynają pomału najeżdżać najbliższe wioski ich terytorium. Ludzie mając duże doświadczenie w oswajaniu dzikich stworzeń, decydują się stworzyć Zakon Gryfa, który będzie miał za zadanie tłamsić wszelkie ataki Orków, pilnować granic i patrolować Fablehaven. Dzięki swoim działaniom zyskują coraz większe uznanie w świecie, chociaż przekonani o swojej wyższości i szlacheckości krwi, Elfy nadal skupiają się najbardziej na samych sobie.
AKTUALNOŚCI
Head Admin:

Mistrzowie Gry:

#1 2019-10-10 16:16:16

Surya
X4Nt0Lq.png
Dołączył: 2019-09-29
Liczba postów: 343
Reputacja (-10 do 10): 0
PD: 0
PP: 0
PZ: 1
WindowsFirefox 69.0

Waluta forum - Mechanika

W świecie Fablehaven, jak to w czasach podobnych do średniowiecza z domieszką fantasy bywa, są trzy rodzaje monet. Oczywiście każda z nich ma nieco inną, odmienną wartość w różnej krainie. Każda z nich odpowiada odpowiedniej ilości tak zwanych Dukatów:

- Monety złote (złoto)
*Kraina Wschodnia: 1 złota moneta = 30 Dukatów
*Kraina Zachodnia: 1 złota moneta = 28 Dukatów
*Kraina Południowa: 1 złota moneta = 20 Dukatów


- Monety srebrne (srebro)
*Kraina Wschodnia: 1 srebrna moneta = 10 Dukatów
*Kraina Zachodnia: 1 srebrna moneta = 8 Dukatów
*Kraina Południowa: 1 srebrna moneta = 5 Dukatów


- Monety brązowe (brąz)
*Kraina Wschodnia: 1 brązowa moneta = 2 Dukaty
*Kraina Zachodnia: 1 brązowa moneta = 1 Dukat
*Kraina Południowa: 1 brązowa moneta = 1 Dukat


Jednostki wagowe:

1 moneta złota waży 15 gramów.
1 moneta srebra waży 5 gramów.
1 moneta brązowa waży 2 gramy.


W miastach są ogólnodostępne wagi, przy handlu wymiennym dość popularne. Mierzą one po jednej stronie wagę jednego przedmiotu, natomiast po drugiej stronie wagę innego, bądź monet. Po jednej stronie jest jeden zbiornik na przedmioty, po drugiej trzy różne w zależności co chcemy ważyć, złoto, srebro, brąz. Wag jest kilka i posiadają różne rozmiary.


Przykładowo, jeżeli ktoś chciałby sprzedać pełną zbroję ważącą 50 kilogramów, musi otrzymać za nią 150 gramów złota (czyli ok. 10 złotych monet, lub jak kto woli ok. 300 Dukatów).


Ta sama zbroja w srebrze musiałaby kosztować 450 gramów srebra (czyli ok. 30 srebrnych monet, lub jak kto woli ok. 300 Dukatów).


Natomiast w brązie... Nikt nie przyjąłby za nią zapłaty.


Wielkość monet:
Różni handlarze i sklepikarze, używają naprzemiennie określeń, że dany towar kosztuje np. 2 srebrne monety bądź 20 Dukatów. Wszystko zależy od danej osoby. Na forum, brązowe monety swoją wielkością przypominają Polskie grosze żółte, srebrne monety przypominają wielkością Polską złotówkę, natomiast monety złote są nieco większe od pięciu złotych.


Północ:
W powyższym schemacie nie zostały określone jednostki dla Krainy północnej, jednakże z oczywistego względu.
Kraina Północna jest nieco odcięta od świata, a tamtejsi mieszkańcy to w głównej wierze samotnicy, którzy przykładowo musieli uciec a to była najlepsza z opcji. Chcąc handlować w Północnej krainie, nie zda się nam na nich (prawdopodobnie) złoto czy srebro. Tamtejsze ludy handlują różnymi przedmiotami handlem wymiennym. Skóry, kości różnych zwierząt, rzadkie nasiona czy rośliny (o które tam naprawdę trudno) i wiele innych podobnych dóbr.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] CCBot
Legenda
Człowiek | Ork | Elf | Krasnolud | Malauk | Reptilianin | Goblin
  • Nowe postyNowe posty
  • Brak nowych postówBrak nowych postów
  • Forum ZablokowaneForum Zablokowane
  • Stopka

    Forum oparte na FluxBB