Smocza Era

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

FABUŁA
Świat i Fabuła - Opis znajdziesz również w Przewodniku!
Forum Smocza Era swoją rozgrywkę prowadzi na ogromnym kontynencie o nazwie Fablehaven. Jest to niezwykle młody świat, bez skomplikowanych nazw rodów, przodków i tym podobnych. Wszystko, tylko po to, aby to gracz w pełni mógł kształtować przyszłość tego uniwersum. Wcześniejsze wydarzenia można znaleźć w Przewodniku w temacie "Świat i fabuła", poniżej przedstawiamy ostatni zapis.
Rok 280 Po wielu kolejnych latach, tworzą się pierwsze klany, Elfów, którzy dbając bardziej o swój dobrobyt decyduje się bronić swoich ścieżek i granic, Ludzi, którzy decydują się wziąć pod opiekę Szlaki handlowe i którzy mają od dawno swoją Gildie Jeźdźców, która cały czas jest doglądana i skupia teraz Jeźdźców również innych ras, Krasnoludów, którzy tworzą Klan w głównej mierze po to, aby dalej pogłębiać swój majątek i żeby stworzyć coś na wzór Rady, która będzie zarządzała całą rasą krasnoludzką. Tworzy się również klan Orków, którzy szykując się do wojny, mają za zadanie poszerzyć swoje terytorium. Orkowie zaczynają pomału najeżdżać najbliższe wioski ich terytorium. Ludzie mając duże doświadczenie w oswajaniu dzikich stworzeń, decydują się stworzyć Zakon Gryfa, który będzie miał za zadanie tłamsić wszelkie ataki Orków, pilnować granic i patrolować Fablehaven. Dzięki swoim działaniom zyskują coraz większe uznanie w świecie, chociaż przekonani o swojej wyższości i szlacheckości krwi, Elfy nadal skupiają się najbardziej na samych sobie.
AKTUALNOŚCI
Head Admin:

Mistrzowie Gry:

Trwa nabór na Mistrza Gry! Szczegóły na Discordzie u Administracji!

!KLIK! Nagrody za pojedynczą misję poprowadzoną przez gracza !KLIK!

#1 2019-10-05 20:14:02

Twórca
p61qPeF.png
Dołączył: 2019-09-29
Liczba postów: 517
Reputacja (-10 - 10): 1000
WindowsFirefox 69.0

Statystyki - Mechanika

Forum posiada statystyki. Jest to rozwiązanie bez kompromisów. Albo się je lubi, albo nienawidzi. Na forach typu Second Life, może nie mają większego sensu, jednakże na forach takich jak Smocza Era, gdzie będzie toczona gra w taki a nie inny sposób, gdzie będą walki, bitwy, przygody wymagające określonych działań, muszą być statystyki, aby móc określić czy dana postać jest w stanie daną czynność wykonać, żeby było "fair" w stosunku do innej osoby, żeby nie pozostawiać wszystkiego opinii MG, który teraz może stwierdzić tak, a potem inaczej.


Na forum rozróżniamy kilka rodzai statystyk:


OPIS STATYSTYK

- Siła
Jest to statystyka, która określa naszą fizyczną parę. Silna postać będzie w stanie przełamywać łatwiej obronę przeciwnika, jego gardę. Pamiętajmy, że jest to świat fantasy, świat najbardziej przypominający czasy średniowiecza, gdzie krzepa była na innym poziomie. Oczywistym jest, że Orkowie będą zdecydowanie silniejsi od Ludzi. Typowy Ork będzie w stanie wyłamać drewniane drzwi, które będzie mógł wyłamać naprawdę silny człowiek.

- Wytrzymałość
Statystyka na forum nie odpowiada czemuś w rodzaju punktów życia. Nie będzie liczone "HP" z tej statystyki, jednakże będzie mówiła Mistrzowi Gry o tym, ile postać jest w stanie znieść, jak szybko się wykrwawi, jak długo będzie mogła walczyć, kiedy się zmęczy.

- Zręczność
Zręczność mówi nam, czy nasza postać nie tyle co zdąży uniknąć danego ataku, czy da radę to zrobić w sposób bardziej profesjonalny niż zwykłe odskoczenie np. salto w powietrzu itp. Zręczność pozwala nam na zręcznie poruszanie się po świecie, wykonywanie czynności, których nikt inny by nie mógł zrobić. W przypadku gdy chcielibyśmy by nasza postać walczyła w zwarciu, posługiwała się wszelaką bronią białą, skakała po dachach, należy rozwinąć tą statystykę.

- Reakcja
Bardzo ważna statystyka, kiedy nasza postać będzie w głównej mierze walczyła w zwarciu. To czy zauważymy dany atak czy nie zależy od tej statystyki. Jeżeli rozwiniemy tą statystykę odpowiednio wysoko to nasze ciało będzie reagować na ataki samoczynnie, szybciej niż nasz mózg zdąży zakodować atak. Reakcja pozwoli również naszej postaci na dostrzeżenie jakichś ukrytych wskazówek np. brak kurzy na ramie jakiegoś obrazu, co może sugerować tajne przejście, albo lepiej pozwoli ocenić możliwość zlokalizowania pułapek czy ledwo widocznych śladów w lesie.

- Szybkość
Statystyka ta określa nam jak szybko porusza się nasza postać. Chodzi tutaj przede wszystkim o bieg, szybkość wyprowadzania ciosów, prędkość wykonywania uników. W przypadku gdy chcemy, aby nasza postać była sprinterem nie należy lekceważyć zręczności i reakcji, które pomogą nam w w możliwości uniku danej rzeczy i jej zauważenia. Szybkość może mieć duży wpływ na wynik walki. Jednakże należy pamiętać, że różnice w szybkości nie będą znaczące, nie będziemy drugim Flashem. +/- osoba mająca 10 szybkości pokona 100 metrów w 15 sekund, mając 50 szybkości przebędzie tę odległość w czasie ok. 10s.

- Celność
Jest ważna przy walkach na odległość, oczywiście nasza postać ma jakieś podstawy i trafi na pewno z 5 metrów łukiem w cel, jednak jeśli chcielibyśmy zostać łucznikiem, rozbrajać przeciwników na odległość i do tego wykonując jakieś manewry typu przewrotki, bieganie, skakanie to ta statystyka będzie miała duże znaczenie w połączeniu ze zwinnością (która określi czy postać w ogóle może zrobić tego rodzaju kombinacje). Również odpowiada za to czy trafimy przeciwnika, który szybko się porusza, jest w ruchu czy ma dużą zręczność. Trafimy go tylko wtedy, gdy nasza celność będzie większa niż jego zręczność czy szybkość.

- Inteligencja
Na forum istnieje Magia, czary. Oczywiście nie tak potężne, by dawały poziom Boga, jednak nadal... Inteligencja wbrew pozorom nie określa mądrości naszej postaci. Nie bójcie się, jeżeli zaniedbacie tę statystykę, nie będziecie chodzącymi bezmózgami! Jednakże nie będziecie efektywnymi magami, czarodziejami czy czarnoksiężnikami. Inteligencja na forum określa nam poziom zaawansowania posługiwania się magią. Statystyka wymagana jest przy niektórych czarach czy poziomach umiejętności, a poza tym na forum MG będzie mógł ocenić jak potężny czar został rzucony ponad granice określone w opisie danej magii.

- Magia
Magia to nie tylko specjalne zdolności gracza, który wybierze klasę maga i dla niego głównie jest przeznaczona. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby wojownik również rozwijał tę statystykę. To również coś w rodzaju wewnętrznego zbiornika, many czy jak inaczej jest to określane energią. Konkretne zdolności, czyli konkretne zaklęcia wymagają określonej ilości Energii. Bez niej, nie można używać Magii smoka, ani zwyczajnej. Przy wyczerpaniu się energii może okazać się, że ciało będzie osłabione.
1 punkt w statystykę Magia = 1000 Energii


Maksymalne wartości dla każdej statystyki to bazowe 50 punktów, jednakże są rasy, które będą miały niektóre statystyki wyższe od innych. Przykładowo, Gobliny wartość siły będą mogli osiągnąć maksymalnie do 35 punktów, gdyż z tężyzny nie słyną, a Orkowie tę wartość będą mieli na poziomie 80 punktów. I tak dalej.


Początkowo, każdy gracz będzie miał do rozdania 70 punktów statystyk, jednakże należy pamiętać o tym, że wartość poniżej 10 punktów w jakiejś statystyce będzie oznaczała upośledzenie w danej dziedzinie. Należy się jednak zastanowić, czy daną statystykę faktycznie potrzebujemy, przy planowaniu postaci.


Istnieją również pewne limity opisane tutaj, pod napisem "LIMITY"


No dobrze, ale jak zdobywamy statystyki?

- Głównie poprzez zdobywanie kolejnych poziomów. Każdy poziom, w zależności od rasy będzie dawał nam inne wartości do statystyk.
Ale jest również inny sposób, jaki?
- Konkursy lub fabularne, duże wydarzenia! Jeżeli administracja uzna, że wygranie jakiegoś konkursu, będzie owocował dostaniem określonych punktów statystyk, to tak będzie! Również przy wydarzeniach forumowych, przy dobrym pisaniu postów, administracja może nagrodzić gracza statystykami.


Mowa NPC - #ff0000 | Mowa NPC2 - #990033 | Mowa NPC3 - #6633cc | Mowa NPC4 - #cc6600 | Mowa NPC5 - #ccff33

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot
Legenda
Head Admin | Mistrz Gry
Człowiek | Ork | Elf | Krasnolud | Malauk | Reptilianin | Goblin | Fae | Teriantrop | Nihilian | Nitj'sefn | Khajiit | Rodentia | Ushrolrag

Stopka

Forum oparte na FluxBB